Szkolenia Gastro-Hotel

Patroni









 

GKlogo mini

 

gk24 mini







POSZUKIWANIE KLIENTÓW


W sprzedaży musimy poświęcić codziennie czas na nawiązanie nowych kontaktów. Handlowcy często działają na budowaniu relacji z obecnymi klientami, co także jest bardzo ważne, ale jeżeli biznes rozwija nam się słabo, to otrzymujemy pierwszy sygnał, że coś robimy źle. Nasza energia musi być ukierunkowana na znalezieniu nowych klientów.
 
Jeżeli chcemy pozyskać nowego klienta, to możliwości są ogromne, dane klientów są dostępne dla każdego – internet, książki telefoniczne, prasa itp. Musisz tego chcieć, nie możesz czekać aż klient sam do ciebie przyjdzie, bądź aktywny w ciągu całego dnia, poświęć czas w każdym dniu na poszukiwania.

Jeżeli klient odpowiada nam, że nie jest zainteresowany, to nie kończ szybko rozmowy, zawsze pytaj dlaczego nie jest zainteresowany. Są osoby, którym przedstawisz tylko własne imię i nazwisko, a już wyjawiają złe emocje i negatywnie będą cię odbierać, poświęć jeszcze kilka sekund na omówienie korzyści jakie klient będzie mógł mieć i zapytaj czy w przyszłości, gdyby oferta miała się zmienić bądź rozszerzyć, jest możliwość przesłania drogą elektroniczną (e-mail) najnowszej oferty. Z doświadczenia wiemy, że klienci się zgadzają. Dobrze zakupić program - lub samemu go stworzyć, jeżeli są takie umiejętności – pozwalający przesyłać i zapisywać wszelkie kontakty, następnie będziemy mogli wysłać grupowego maila z najnowszymi ofertami do wielu firm. Efekt odzewu gwarantowany, a dzięki temu większa sprzedaż.

Klienci, którzy zakupili u nas jakikolwiek produkt czy usługę, też będą skłonni do kolejnych zamówień, pilnujmy więc baz, przesyłajmy stałym klientom informacje o nowościach, promocjach.

DLACZEGO KLIENCI REZYGNUJĄ?

Klienci rzadko rezygnują z danej firmy z powodu zbyt dużych, wygórowanych cen. Natomiast w wyniku niewłaściwej obsługi straty są znaczne, ponieważ pozyskanie nowego klienta jest wielokrotnie droższe niż zatrzymanie obecnego. Niezadowolony klient, który został niewłaściwie obsłużony, informuje o tym przeciętnie 5-10 innych osób. Zjawisko to nosi nazwę negatywnej rekomendacji.

Istotną i najważniejszą zasadą w kontaktach z naszymi klientami jest wyrażanie szacunku. Sposobów na to jest dużo, mogą to być kartki z okazji urodzin, świąt (ważne aby podpisywać je ręcznie), przygotowywanie konkursów i promocji, pomysłowość, kontrola i pracowitość

Poniżej prezentujemy sposoby, które są wykorzystywane w naszej firmie, jak również przez naszą agencję we współpracy z naszymi partnerami:

• Spotkania bezpośrednie
• Rozmowy telefoniczne
• Aktywny mailing
• Budowanie sieci kontaktów (facebook, goldenline)
• Stworzenie ładnej strony z łatwą nawigacją
• Zaistnienie w katalogach w swojej branży
• Stowarzyszenia
• Komentowanie innych blogów
• Kampanie PPC
• Szkolenia, konferencje
Damian Wilpert, Mirosław Kot
www.deaszkolenia.pl
– Najlepsza inwestycja, inwestycja w siebie www.deastudio.pl
– Koniec z projektami, które nic nie mówią

Współpracujemy z:

culinary com pl www poradnikrestauratora com pl  gk24 pl Targi

nadmorze pl hotwpol Targi

e-konferencje pl targi gastronomiczne targi hotelarskie targi hotelarskietargi turystyczne

turystyka24h pl papaja pl targowestoiska info Targi