Szkolenia Gastro-Hotel

Patroni









 

GKlogo mini

 

gk24 mini







Skuteczna komunikacja między ludźmi zależy od wielu czynników. Do najważniejszych z nich możemy zaliczyć efekt pierwszego wrażenia, w którym komunikacja niewerbalna stanowi aż 55%.
Do głównych form komunikacji niewerbalnej należą:
• wyraz twarzy,
• kontakt wzrokowy,
• gesty i inne ruchy ciała,
• kontakt dotykowy,
• postawa ciała,
• odległość od partnera,
• wygląd zewnętrzny,
• niewerbalne aspekty mowy,
• naturalny uśmiech.
Kluczowym zadaniem trenerów jest szkolenie menedżerów i rozbudowa ich kompetencji o wiedzę dotyczącą proksemiki oraz umiejętności związane z komunikacją niewerbalną i werbalną.
Aby poprawić jakość komunikacji niewerbalnej należy poznać zasady, które obowiązują w rożnych kulturach i narodowościach naszych rozmówców. Dla przykładu można przytoczyć fakt, jak różne mogą być odległości pomiędzy rozmówcami (nie będącymi rodziną) w krajach arabskich oraz basenu morza śródziemnego (wynoszą zaledwie 30 – -60 cm), co dla Europejczyka ze środka i północy Europy jest dystansem zarezerwowanym dla członków najbliższej rodziny. Skrócenie tego dystansu powoduje duży dyskomfort.
W krajach południowej Europy rozmówcy używają bardzo bogatej gestykulacji i dążą do kontaktu fizycznego np. lubią poklepywać partnera podczas rozmowy, gdzie dla Niemca lub Skandynawa takie zachowanie może być odebrane jako bardzo niegrzeczne.
Nie możemy również poklepać Egipcjanina lewą dłonią, ponieważ w jego kulturze dłoń lewej ręki uważana jest za nieczystą. Z kolei skinienie głowy do przodu dla Polaka jest oznaką akceptacji, natomiast dla Bułgara oznacza zaprzeczenie.
Japończycy uznają pocałunek jako gest intymny zarezerwowany tylko dla najbliższych, natomiast my Polacy całujemy znajomych i przyjaciół i to bardzo często aż trzy razy. Dlatego jeden niepotrzebny gest może być przyczyną nieudanej transakcji lub wręcz obrazy drugiego człowieka. Pamiętajmy o tym, że aby istniała skuteczna komunikacja pomiędzy ludźmi o różnych narodowościach i przekonaniach religijnych osoby obsługujące klientów muszą nie tylko znać język ojczysty rozmówcy, ale przede wszystkim muszą poznać ich zwyczaje, gesty oraz upodobania.

 

Więcej informacji na:
www.deaszkolenia.pl

 

Współpracujemy z:

culinary com pl www poradnikrestauratora com pl  gk24 pl Targi

nadmorze pl hotwpol Targi

e-konferencje pl targi gastronomiczne targi hotelarskie targi hotelarskietargi turystyczne

turystyka24h pl papaja pl targowestoiska info Targi