Szkolenia Gastro-Hotel

Patroni









 

GKlogo mini

 

gk24 mini







E – P R O M O C   J A B I Z N E S U


Nowoczesny biznes wymaga nowoczesnych narzędzi. Miarą nowoczesności w naszych czasach, miernikiem wartości i najważniejszą walutą jest informacja i czas w jakim jesteśmy ją w stanie pozyskać lub opublikować. Szukając najprecyzyjniejszych i najszybszych kanałów komunikacji, optymalnych dla szybkiego przysłania informacji bez wątpienia wśród wyników pojawią się narzędzia wykorzystujące dobrodziejstwa internetu.
 

Branże, w których występuje silna konkurencja i dywersyfikacja ofert, czynnik sprawnej komunikacji i czas dotarcia do klienta ze swoją ofertą może okazać się kluczowym czynnikiem decydującym o wyborach danego konsumenta. Bez wątpienia do branż o wysokim czynniku konkurencyjności należą branża gastronomiczna i hotelarska. To jednocześnie branże, gdzie istotnym i bardzo skutecznym sposobem promocji są narzędzia z grupy Guerilla Marketing, czyli tzw. marketingu partyzanckiego, marketingu wirusowego (w tym polecenia konsumenckie), praca trendsetterów, działania social media oraz mechanizmy pozwalające na badania i stymulacje zachowań nabywców oparte o psychologię społeczną. Warto pamiętać jednocześnie o trendach i modach na promocję swojego biznesu w określony sposób. Konsumenci również w kwe- E – P R O M O C J A B I Z N E S U NOWE TECHNOLOGIE stiach sposobu reklamy i promocji przejawiają skłonności do ulegania modom. Czy istnieje narzędzie łączące wszystkie powyższe cechy i założenia? Zdecydowanie tak. Bezapelacyjnym numerem jeden w promocji restauracji, pubów, pensjonatów, hoteli, centów SPA są usługi oparte o tak zwane zakupy grupowe. Ta forma promocji łączy wszystkie powyższe wyznaczniki nowoczesnej promocji, jest również niebywale modną wśród konsumentów formą samplowania (próbowania) dóbr i usług. Zakupy grupowe to stosunkowo proste narzędzie, które od kilku lat bije rekordy popularności w USA, a od niedawna dostępne jest również w niezliczonej ilości mutacji na polskim rynku. Serwisy te zbierają specjalne oferty uwzględniające znaczne rabaty, które umożliwiają klientom na podstawie zakupionych voucherów / kuponów nabywanie dóbr i usług w atrakcyjnych cenach. Dana oferta promowana jest na stronie, w wyszukiwarkach oraz newsletterze organizatora, a jej nabycie jest limitowane przeważnie ilością ofert i ich dostępnością w czasie. Klient ostateczny zyskuje zatem możliwość zakupów po realnie niższych promocyjnych cenach. Co zyskuje biznes? Po pierwsze dynamiczną nowoczesną promocję i znaczną grupę klientów, którzy będą mieli często pierwszy kontakt z danym produktem. Współczynnik powrotów klientów i ponownych zakupów na regularnych warunkach zależy już tylko od tego jak ocenią ofertę, jej jakość i stopień zadowolenia. To jednocześnie doskonała grupa testerów, którzy mogą wskazać mocne i słabsze strony oferty. Bez wątpienia znacznym plusem prawidłowo przeprowadzonej oferty o wysokiej jakość, jest jeden z najcenniejszych sposobów dystrybucji informacji o ofercie, czyli tzw. polecenie konsumenckie. Zadowoleni klienci dzielą się pozytywnymi wrażeniami z innymi ludźmi, dzięki czemu lawinowo rośnie współczynnik dotarcia do kolejnych potencjalnych klientów. Badania wskazują, że jeden zadowolony klient podzieli się osobiście informacją o atrakcyjności oferty średnio z pięcioma innymi osobami. Narzędzia z omawianej grupy są niezwykle skutecznymi sposobami promocji. Nowoczesny biznes kierujący swą ofertę w kanale b2c związany z jakże konkurencyjną branżą HoReCa, by utrzymać bądź zbudować wysoką pozycję, powinien praktycznie obligatoryjnie wziąć pod uwagę tego typu formę promocji w swojej strategii marketingowej.



Mariusz Kwaśniak
Konsultacje Marketingowe i Public Relations,
badania rynku.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Współpracujemy z:

culinary com pl www poradnikrestauratora com pl  gk24 pl Targi

nadmorze pl hotwpol Targi

e-konferencje pl targi gastronomiczne targi hotelarskie targi hotelarskietargi turystyczne

turystyka24h pl papaja pl targowestoiska info Targi