Szkolenia Gastro-Hotel

Patroni









 

GKlogo mini

 

gk24 mini







SYSTEM

nagłośnienia dla hotelu                          


Wysokiej jakości system audiowizualny jest istotnym elementem wyposażenia obiektów hotelowych. Prawidłowo zaprojektowany i wykonany, pomaga wykreować pożądany wizerunek hotelu, podnosząc jednocześnie jego prestiż i czyniąc bardziej komfortowym dla odwiedzającego. Każdy właściciel zdaje sobie sprawę, że klimat panujący w jego hotelu, ma ogromny wpływ na to, czy klienci do niego powrócą. I nteresujący wystrój, dobre jedzenie, przyjazna, profesjonalna obsługa i kojąca muzyka w tle, składają się na całość niepowtarzalnej atmosfery, cechującej obiekt.
 
Muzyka sama w sobie ma wielką moc oddziaływania na podświadomość człowieka. Za jej pomocą można stworzyć nastrój, na którym nam zależy. Od dawna obecność fachowo skonstruowanego muzycznego tła, doceniają koncerny sieci odzieżowych. Znając wyniki badań, które dowodzą, że umiejętnie dobrana do grupy docelowej playlista ma wpływ na zwiększenie sprzedaży, z powodzeniem stosują taką praktykę zdobywania i utrzymania klienta.

Dobrze zaaranżowana oprawa muzyczna wytwarza przyjemny nastrój, który bezpośrednio wpływa na samopoczucie przebywających w hotelu gości. Miejscami, w których takie rozwiązania idealnie się sprawdzają są hole główne, recepcja oraz restauracje hotelowe, gdzie klienci oprócz tego, że będą mogli zjeść coś dobrego, zrelaksują się i odpoczną od codziennego zgiełku. N agłośnienie powinno być dyskretne i stonowane. Zadaniem muzyki jest w takim obiekcie, tworzenie muzycznego tła, które odpowiednio skomponowane, będzie na tyle przyjemne by pozostawić w pamięci odwiedzających pozytywny obraz odwiedzanego hotelu.

Odrębnego i specyficznego systemu elektroakustycznego wymaga także część konferencyjna, znajdująca się w większości nowoczesnych obiektów hotelowych. Nagłośnienie w salach seminaryjnych musi odznaczać się wysoką zrozumiałością mowy oraz równomiernym pokryciem dźwięku na całej powierzchni pomieszczenia. Rozwiązanie systemu audiowizualnego powinno zapewnić prelegentom możliwość swobodnej i profesjonalnej prezentacji, a słuchaczom komfort w odbiorze treści. Jest to istotny czynnik, wpływający na atrakcyjność obiektu, w czasach gdy wiele firm organizuje spotkania biznesowe, wyjazdy integracyjne lub konferencje właśnie w obiektach hotelowych.

Standardowe systemy nagłośnienia hoteli oparte są na strefowych systemach, wykonanych w technologii 100V, które są przystosowane do długotrwałej, wielogodzinnej pracy bez bezpośredniego nadzoru. Zatem mają ogromną przewagę nad sprzętem, który nie jest przeznaczony do instalacji w obiektach komercyjnych lecz do użytku domowego przez parę godzin dziennie. Odznaczają się także kompaktowością i wysoką funkcjonalnością, pozwalającą na dostosowanie do indywidualnych potrzeb obiektu.

Decydując się na instalację systemu audiowizualnego, pamiętajmy, że jest to krok, od którego zależy efekt końcowy dlatego, aby uniknąć błędów na tym etapie, najlepiej powierzyć wykonanie projektu profesjonalistom z dziedziny akustyki, ponieważ niezbędna jest tu wiedza akustyczna z zakresu mechaniki głośnika, parametrów akustycznych takich jak kąt promieniowania, czy skuteczność, jego zachowań oraz akustyki samego wnętrza, znacząco wpływającej na efekt końcowy. N awet najdroższe i najlepsze głośniki zamontowane niezgodnie z przeznaczeniem i w niewłaściwych miejscach są inwestycją przysparzającą wielu zmartwień. Powinna zapewnić wspaniały efekt, a jednak pozostaje pewien niedosyt. Po interwencji akustyka kącik porad okazuje się, że drobne ale istotne korekty położenia głośników i wystrojenia systemu, znacząco wpływają na jakość nagłośnienia. Ostatnim krokiem jest dobre i estetyczne wykonanie, właściwe podłączenie systemu oraz rzecz najważniejsza - wystrojenie systemu do warunków panujących w obiekcie. Należy pamiętać, że akustyka pomieszczenia (czas pogłosu) jest zupełnie inna w pustym pomieszczeniu niż w pomieszczeniu wypełnionym meblami, dywanami i poruszającymi się ludźmi. D obrze zaprojektowany i wykonany system cieszy niezawodną pracą przez wiele lat.

Co zatem zyskuje obiekt hotelowy na posiadaniu profesjonalnego systemu audiowizualnego i konferencyjnego? Przede wszystkim opinię dostępnego dla wszystkich. D la klientów indywidualnych będących przejazdem, samotnych gości, rodzin z dziećmi, ale również dla firm i grup zorganizowanych. Każdy właściciel hotelu marzy o tym, żeby jedynym powodem, dla którego ewentualnie musiałby odmówić noclegu, był brak wolnych miejsc. Z pewnością tak się nie stanie, jeśli nie będzie podążał za postępem technologicznym. D zisiaj goście rezerwując miejsce nie wyobrażają sobie, że w pokoju zabraknie telewizora lub dostępu do I nternetu. Żeby zatem przyciągnąć coraz bardziej wymagającego klienta, trzeba dostosować się do jego potrzeb.

Kolejną korzyścią jest zbudowanie atmosfery naszego miejsca. Wesoła i skoczna melodia podczas wieczorów, kiedy pracownicy firmy w postaci zabawy świętują udane obroty w tym roku, a może stonowana i relaksująca dla pragnących spokoju i wypoczynku? N a co dzień zaś dobrana tak, żeby gości nastrajać pozytywnie, a personel do efektywnej pracy. Niezaprzeczalnym jest również fakt, że jeśli uda nam się zbudować pożądany przez nas wizerunek naszej „marki” w świadomości klienta, to możemy mieć pewność, że będąc kolejny raz w okolicy wybierze z pewnością nasz hotel. Poza tym zapewniamy sobie darmową reklamę w postaci „marketingu szeptanego”, ponieważ zadowolony gość będzie polecał nas swojej rodzinie i przyjaciołom.

Nie należy się również obawiać kosztów takiej inwestycji, ponieważ właśnie dzięki rozwojowi rynku w tym segmencie, od dawna nie jest to usługa przeznaczona tylko dla nielicznych. D ziś wrażenie luksusu możemy osiągnąć za przystępne pieniądze bowiem koszt instalacji nagłośnienia przy aranżacji całego obiektu jest kosztem marginalnym. W przypadku kiedy system jest bardzo skomplikowany pod kątem instalacji lub szczególnie rozbudowany technologicznie, koszty te mogą wzrosnąć. Z pewnością jednak firmy, które zajmują się profesjonalnym instalowaniem nagłośnienia, dobiorą właścicielowi hotelu taki system, który zarówno spełni swoją rolę i będzie w granicach jego możliwości finansowych.

Pamiętajmy zatem, że decydując się na instalację systemu audiowizualnego w naszym hotelu, inwestujemy nie tylko w element wyposażenia, ale również stwarzamy sobie możliwość zdobycia nowej rzeszy zadowolonych i co najważniejsze wiernych klientów.
 
Maja Pruska
Audio Art
www.audioart.pl

Współpracujemy z:

culinary com pl www poradnikrestauratora com pl  gk24 pl Targi

nadmorze pl hotwpol Targi

e-konferencje pl targi gastronomiczne targi hotelarskie targi hotelarskietargi turystyczne

turystyka24h pl papaja pl targowestoiska info Targi